Tuesday, January 18, 2011

Tertinggal Kunci la Plak....

Sehari selepas kisah kereta tak boleh start sebab kehabisan battery, semalam, ada kisah tertinggal kunci rumah la plak. Biasanya saya menggunakan kunci kereta yang ada kunci rumah sekali. Tapi ntah macam mana semalam, saya terambil kunci kereta spare, untuk hantar n ambil anak (sesi pagi n petang). Perjalanan kejap jer, tak smpai 5 minit dah settle sampai rumah semula... sampai rumah, baru tersedar, pintu kunci dari dalam tapi kunci nak masuk x ada, handbag/wallet pun tak ada (dlm rumah), ada handset jer... call husband.. disebabkan husband x leh balik lunch, dan nak tunggu dia balik nanti kul 6:30, skarang baru pukul 1 tgh hari, bb-aini yang baru setahun hanya ada sehelai sepinggah, kejap lg sure diaper dia penuh, berak ker... KakNgah plak baru balik sekolah, kejap lg sure ada rasa nak ke tandas ker, lapar ker... pengsan nak  nak nunggu kat veranda jer... duit pun tak der (ada 5 ringgit jer dlm kereta)...

saya tawakkal, baca bismillah, pergi tempat kerja husband tanpa wallet. Sebenarnya, saya tak pernah pun pergi tempat kerja husband tu sendiri..ada dlm 30 km...pergi balik 60km,  jauh jugak, hujan pulak tu, Alhamdulillah, pergi balik dgn selamat nya. Nasib baik bb-aini tidor sepanjang perjalanan. Sampai jer rumah terus saya masuk, rasa sakit perut plak.. nasib baik pergi ambil kunci.. Kalu tunggu jer, then, sakit perut, sure lagi teruk result nya, dgn bb-aini yang mungkin mengamuk kat beranda rumah.

Saya pun, dapat la pengajaran. Even dekat mana sekali pun, bila nak kuar rumah dgn kereta, bawak wallet n bawak kunci yang betul. Jgn main taram jer... ...

No comments:

Post a Comment